Jedan od glavnih ciljeva razvoja vozila marke Škoda je ponuda najveće moguće razine sigurnosti svim vozačima i putnicima. Naš se razvoj prvenstveno koncentriše na aktivnu sigurnost, čiji je cilj sprječavanje sudara i situacija visokog rizika. No s obzirom da se putem sistema aktivne sigurnosti ne mogu u potpunosti spriječiti sudari, dodatno se u obzir uzimaju i sistemi pasivne sigurnosti. Riječ je dakle o sposobnosti raspodjele glavnog tereta posljedica, a time i sposobnosti zaštite putnika od ozljeda. Vrlo dobra kvaliteta i kruta struktura karoserije garantuju sigurnost kod svih vrsta sudara.
Kada sudjeluje u sudaru i pritom se aktiviraju njegovi zračni jastuci, vozilo će se u određenim uvjetima nastaviti kretati tako da može uzrokovati dodatni sudar. U sklopu ispitivanja sigurnosti u cestovnom prometu analiziraju se uzroci, okolnosti i tok različitih sudara u cestovnom prometu. Dobiveni rezultati pomažu kod razvoja funkcija aktivne i pasivne sigurnosti vozila marke Škoda. U ovom se slučaju aktivira multikoliziona kočnica koja zaustavlja vozilo kako ne bi došlo do masovnog sudara.
Uređaj za regulisanje brzine proširen automatskom regulacijom razmaka (područje funkcioniranja između 30 i 160 km/h) registruje promet ispred vozila pomoću radarskog senzora ispod prednjeg branika, ultrazvučnih senzora i prednje kamere (do cca. 200 m u smjeru vožnje).
Ako je razmak od vozila ispred premali u odnosu na brzinu koja je prethodno namještena preko multifunkcionalnog upravljuača, regulacija razmaka automatski će smanjiti brzinu. Kada se vozna traka ponovno oslobodi, vozilo će se ubrzati do prethodno odabrane brzine. Zahvaljujući stop&go funkciji sistem ACC će usporiti vozilo do potpunog zaustavljanja i ponovno ga pokrenuti unutar 3 sekunde ovisno o situaciji.
Sigurnost u cestovnom saobraćaju uveliko ovisi o tome koliko je vozilo uočljivo. Bi-ksenonska ili LED glavna svjetla sa adaptivnim prednjim glavnim svjetlima (AFS) optimalno osvjetljavaju cestu i okolinu te se pritom prilagođavaju uslovima vožnje, vremenskim uslovima i stanju u saobraćaju.
Funkcija AFS postupno se prebacuje između modusa za brze ceste i modusa za autoceste tako da nema naglih promjena svjetlosnog snopa. Funkcija je aktivna pri brzini iznad 90 km/h.
Ovo namještanje najsličnije je normalnom kratkom svjetlu. Dva glavna svjetla desno i lijevo nalaze se u standardnoj poziciji. Funkcija je aktivna pri brzini između 0 i 15 km/h te 50 i 90 km/h.
Zavoji se bolje osvjetljavaju uzimajući u obzir ugao upravljača i brzinu vozila tako da vozač može brže reagovati na neočekivane prepreke. Funkcija je aktivna pri brzini iznad 10 km/h.
Za promet u naseljenim mjestima svjetlosni snop postaje širi i kraći u odnosu na namještanje za brze ceste. Osvjetljava se kompletna cesta.Funkcija je aktivna pri brzini između 15 i 50 km/h.
Uski zavoji, pješački prijelazi ili parking mjesta bolje se osvjetljavaju pomoću svjetala za maglu sa svjetlom za skretanje. Funkcija je aktivna pri brzini do 40 km/h.
Optimalno osvjetljava područje bočno od vozila od -30 stepeni do +60 stepeni. Prednost: veća sigurnost prilikom parkiranja i skretanja. Ovaj se modus aktivira pri brzini do 40 km/h preko kuta upravljača ili žmigavca. Kada je prisutna magla, svjetla za maglu rade potpuno normalno.
Već pri brzini iznad 10 km/h glavno svjetlo sa unutrašnje strane zavoja zakreće se za čak 15 stepeni, a glavno svjetlo sa vanjske strane zavoja za čak 7,5 stepeni. Tako se cesta u zavojima znatno bolje osvjetljava nego sa običnim glavnim svjetlima.
**Ovaj sustav poboljšava sigurnost u svim situacijama u prometu zahvaljujući optimiziranom osvjetljenju ceste. **
S dinamičnom potporom za duga svjetla duga svjetla ne samo da se automatski isključuju već se po potrebi i zaslanjaju u području vozila iz suprotnog smjera ili vozila ispred. Na taj se način možete duže voziti s dugim svjetlima, a da pritom ne zasljepljujete vozila iz suprotnog smjera.
Potpora za duga svjetla automatski isključuje i uključuje duga svjetla.
Višenamjenska kamera noću prepoznaje vozila iz suprotnog smjera i vozila ispred te automatski isključuje duga svjetla.
Elektronska kontrola stabilizacije (ESC) pomaže vozaču da ponovno dobije kontrolu nad svojim vozilom čim dođe do zanošenja. Upravljački uređaj neprestano uspoređuje podatke o ponašanju vozila u vožnji sa aktuelnim podacima. Ako se ove vrijednosti ne podudaraju, upravljačka će jedinica izdati naredbu da se vozilo stabilizira. Sada se između ostalog aktiviraju ABS i ASR koji sprječavaju proklizavanje ili blokiranje kotača. Okretni moment motora se ograničava te se usporava unutrašnji stražnji točak u slučaju podupravljanja odnosno vanjski prednji točak u slučaju nadupravljanja.
ABS omogućuje upravljanje vozilom i pri naglim manevrima kočenja. Vozilom sa blokiranim točkovima nije moguće upravljati na klizavoj podlozi. Zahvaljujući ABS-u točkovi se nastavljaju okretati, dok se sila kočenja smanjuje na pojedinim točkovima. Tako vozač može sigurno zaobići prepreke.
Kod različitih uslova na cesti, primjerice kada se na lijevoj strani nalazi snijeg, a na desnoj suhi asfalt, vozač može iskoristiti prednosti elektronske blokade diferencijala. Sistem radi u kombinaciji sa ABS senzorima koji su smješteni na točkovima i koji kontinuirano šalju podatke na elektrnosku upravljačku jedinicu. Prepozna li da neki točak proklizuje, EDS će prilagoditi kočioni pritisak tako da brzina dotičnog točka bude prilagođena brzini kotača koji ne proklizuje. Na taj će način i ovaj točak imati bolju trakciju.
Sistem za nadzor pritiska u gumama prepoznaje gubitak pritiska i onda kada do njega dođe kod sva četiri točka istovremeno. Sistem mjeri brzinu svakog točka te dodatno koristi senzore ubrzanja i ugla upravljača ESC sistema. Tako je moguće usporediti pohranjene vrijednosti sa stvarnom brzinom svakog pojedinog točka. Sistem radi tokom čitavog vijeka trajanja automobila bez ikakvih popratnih troškova.
Kako biste još jednostavnije parkirali, svoje vozilo možete opremiti vizuelnom potporom pri parkiranju. Sa kamerom za vožnju unazad na stražnjem dijelu vozila nadzire se područje iza vozila te se prikazuje savršen put do sigurnog parkiranja na željenom parking mjestu. Pritom se u obzir uzima i širina vozila. Ovaj sistem podrške dostupan je u kombinaciji sa audio sistemom koji postupak parkiranja prikazuje na ekranu.
XDS predstavlja proširenje poznate EDS funkcije. Sistem podrške ne reagira međutim na pogonsko proklizavanje već na rasterećenje prednjeg točkova sa unutrašnje strane zavoja tokom brze vožnje u zavojima. Na taj se način poboljšava trakcija i smanjuje sklonost podupravljanju.
Putem hidraulike ESC-a sistem XDS reaguje pomoću pritiska na točak sa unutrašnje strane zavoja. Na taj se način sprječava proklizavanje, poboljšava trakcija i djeluje protiv podupravljanja.
XDS+ se temelji na sistemu XDS te za razliku od ovog sistema reaguje već pri poprečnom ubrzanju od 0,15 g (XDS: 0,6 g).
Dodatna prednost za vozača: zahvaljujući jednostranom, preciznom povećanju kočionog pritiska ponašanje vozila u zavojima još je preciznije te još više do izražaja dolaze i sportske karakteristike.
ASR (regulacija pogonskog proklizavanja) sprječava proklizavanje točkova pri kretanju i ubrzanju na klizavoj cesti. Podrška pri kočenju vozaču pruža podršku tokom kočenja u nuždi povećanjem kočionog pritiska. Na taj se način uvelike može skratiti put kočenja. MSR (regulacija momenta inercije motora) nastoji spriječiti blokiranje pogonskih točkova prilikom usporavanja vozila na klizavoj cesti.